Going 2 Moon: Budi Bahasa Budaya Kita


Going 2 Moon

Sometimes, simple is the best!

Budi Bahasa Budaya Kita

Hari nie pepagi buta dah bangun pasal nak hantaq kakak aku pi kerja...pasainya dia dok belasah guna motor aku, so kalau aku nak guna motor, aku kena pi hantaq dia...kalau nak tau, bukannya dia takdak motor sendiri, ada tapi lingkup pasal eksiden 2-3 bulan lepas...masa tue aku pon tak balik lagi so aku taktau citer yang sebenarnya...dah pulak tue, punya la pemalas, dia tak hantaq motor dia pi kedai baiki tapi dok belasah guna motor aku (bukannya motor aku ekceli tapi saja gatai ngaku motor sendiri)...

Alkisahnya hari nie aku kena pi Jab. Pendaftaran Negara pasal mykad aku rosak, tue yang bangun awai tue...kalau hari biasa tue, selagi mak aku tak bising, takdenyer aku bangun...

Ha, yang aku bleh tau mykad aku rosak tue pasai semalam aku pi maybank, nak bukak akaun baru...pastu isi borang, amik no, pastu cantik punya tunggu, punya tunggu, sampai giliran aku sekali dia cakap mykad aku rosak, derang tak bley nak baca details yang dalam mykad tue...punye la bengang...so aku pon pi la JPN lepas tue nak wat mykad baru aku, sekali tengok queue dia bukan main panjang lagi...malas la aku nak tunggu, terus balik rumah...

Tu yang pagi nie aku kena pi JPN pepagi buta bagi mengelakkan queue panjang...dan memang nasib aku, aku orang ke sembilan pagi nie buat mykad...tapi disebabkan ader orang potong queue aku, membengangkan aku...nasib baik akak kaunter (akak la sangat, padahal taraf mak aku aje) tue pon kata tunggu sekejap dengan muka manis ditambah senyuman, tak jadila aku nak ngamok pagi tadi...kalau tak, rasainla amukan aku...

Lagi satu skang nie kat maybank dah tak guna kaunter ke? semalam aku pi tengok kat maybank tue dah takde kaunter, semua dah ganti ngan kerusi dan meja yang lebih mesra alam berbanding sistem kaunter...dan ade mesin2 yang berderet-deret...pastu semua pekerja maybank tue pon aku tengok senyum aje memanjang (kecuali dua akak kekwat kat kaunter depan pintu masuk yang memanjang kekwat yang tugasnya bagi no giliran aje)...wah ini manyak bagus...tapi ini maybank kat tempat aku la, kalau tempat lain tak tau la plak aku...
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

1 Comments:

At Januari 06, 2008 7:43 PG, Blogger Azwan said...

bob is back! yeye

aku baru perasan ari ni je sebab aku pun baru update blog ari ni, pastu baru nak rajin menjengok blog sesemua orang. pekabar?

 

Catat Ulasan

Links to this post:

Buat Pautan